Accessibilitat a les oficines
L'accessibilitat és la qualitat de fer servir o conèixer una cosa sense que les limitacions de l'usuari hi siguin una barrera. Aquestes limitacions es poden deure a causes físiques, tecnològiques o estructurals.
Una eina és accessible quan l'usuari no cal que tingui, d'una manera permanent o ocasional, un nivell d'intel·ligència, audició, visió, mobilitat o capacitat de memorització determinat.
El compromís social de CaixaBank en matèria d'accessibilitat es fa visible en diversos àmbits: oficines, caixers i Internet.
Accessibilitat en caixers
L'adaptació dels caixers automàtics és un punt clau en l'accessibilitat de CaixaBank.
CaixaBank fa un gran esforç per adaptar totes les operacions dels caixers automàtics al màxim nivell d'accessibilitat.
L'any 2006 es va adherir a la proposta de normativa d'accessibilitat en caixers redactada per la Fundació Barcelona Digital.
Com més va més caixers automàtics de CaixaBank disposen de prestacions d'accessibilitat com ara contrast elevat, vídeos informatius en llenguatge de signes, opcions guiades per veu per a cecs, menús fàcils, etc.
Accessibilitat a web
L'accessibilitat web o accessibilitat a Internet es basa en les recomanacions que dicta la Web Accessibility Initiative (WAI), creades pel consorci internacional World Wide Web Consortium (W3C).
Els llocs web de CaixaBank segueixen directrius de nivell AA d'accessibilitat. La millora en aquest aspecte, però, és contínua.
Per complir aquests requisits marcats per la WAI, s'han aplicat els estàndards web en la construcció de les seves pàgines mitjançant HTML per al contingut i CSS per a l'aparença. Per exemple, s'han introduït:
- Avisos de noves finestres.
- Avisos de canvi de format.
- Mida de la lletra ampliable.
- Textos alternatius a les imatges.
- Adaptació de navegadors parlats.
- Ús de fulls d'estil per controlar la maquetació i presentació.
- Ús d'elements d'encapçalament per transmetre l'estructura lògica de la pàgina.
- Metadades per afegir informació semàntica.
Consulta la política d'accessibilitat i compliment dels estàndards
Accessibilitat i Obra Social
Per mitjà de la seva Obra Social, CaixaBank, caracteritzada per un fort compromís social i una vocació de servei i treball a favor de l'interès general, duu a terme activitats socials, educatives, culturals, científiques i mediambientals. D'acord amb l'esperit de donar resposta a les necessitats socials sense excloure ningú, l'Obra Social dissenya totes les pàgines del seu portal d'una manera accessible. Per complir els requisits marcats per la WAI, s'han aplicat els estàndards web en la construcció de les pàgines del portal mitjançant HTML per al contingut i CSS per a l'aparença. A més, s'han introduït:
- Aplicacions i ajuts per a la navegació.
- Avisos de noves finestres.
- Avisos de canvi de format.
- Ajuts per visualitzar els continguts.
- Augment i reducció de la mida de lletra.
- Canvi dels colors de fons o text.
- Textos alternatius en imatges.
- Enllaços clars i concisos perquè es puguin entendre fora de context.
- Adaptació de navegadors parlats.
- Vídeos accessibles amb subtitulació i amb contingut alternatiu.