Otros perfiles
Què és l’accessibilitat?
Sap què és l’accessibilitat i quin és el compromís social de CaixaBank?
L’accessibilitat és la qualitat de qualsevol cosa perquè es pugui fer servir o conèixer sense que cap limitació que l'usuari pugui tenir representi cap barrera. Aquestes limitacions poden tenir l’origen en causes físiques, tecnològiques o estructurals.
Una eina és accessible quan a l’usuari no li cal tenir, d’una manera permanent o ocasional, un grau d’intel·ligència, audició, visió, mobilitat o capacitat de memorització determinat.
El compromís social de CaixaBank en matèria d’accessibilitat es pot veure en diversos àmbits: oficines, caixers i internet.
L’Obra Social també impulsa els valors que defineixen una bona accessibilitat.
L’accessibilitat a les oficines
S’eliminen les barreres (cota zero) i es facilita el contacte personal
A les oficines de CaixaBank s’aplica el concepte de “cota zero”, que consisteix a eliminar els desnivells entre les voreres i l’interior de les oficines o, si no es pot fer, esquivar-los amb rampes o elevadors.
A més, les oficines de CaixaBank s’han dissenyat per oferir als clients un tracte més personalitzat i un espai que afavoreixi més la relació.
Tant el mobiliari com la disposició dels llocs de treball s’han pensat per facilitar el contacte personal entre els clients i els empleats de CaixaBank.
L’accessibilitat als caixers
L’adaptació dels caixers automàtics és un punt clau pel que fa a l’accessibilitat de CaixaBank
CaixaBank està duent a terme un gran esforç per adaptar totes les operacions dels caixers automàtics al màxim grau d’accessibilitat possible.
Durant l’any 2006, es va adherir a la proposta de normativa d’accessibilitat als caixers que va fer la Fundació Barcelona Digital.
Cada vegada més caixers automàtics de CaixaBank disposen de prestacions d’accessibilitat com ara alt contrast, vídeos informatius en llengua de signes, opcions guiades per veu per a persones cegues, menús fàcils, etc.
L’accessibilitat a internet
L’accessibilitat a internet o l’accessibilitat web es basa en les recomanacions que dicta la Web Accessibility Initiative (WAI), que va crear el consorci internacional World Wide Web Consortium (W3C).
Els llocs web de CaixaBank apliquen directrius de grau AA d’accessibilitat. Això no obstant, la millora d’aquest aspecte és continua.
Per complir amb els requisits que marca la WAI, s’han aplicat els estàndards web a l’hora de construir les pàgines, fent servir HTML per al contingut i CSS per a l’aparença. Per exemple, s’hi han introduït:
- Avisos de finestres noves.
- Avisos de canvi de format.
- Mida de la lletra ampliable.
- Textos alternatius en les imatges.
- Adaptació de navegadors parlats.
- Ús de fulls d’estil per controlar la maquetació i la presentació.
- Ús d’elements d’encapçalament per transmetre l’estructura lògica de la pàgina.
- Metadades per afegir informació semàntica.
Consulta la política d’accessibilitat i compliment dels estàndards
L’accessibilitat i l’Obra Social
A través de l’Obra Social, CaixaBank, que es caracteritza per un fort compromís social i una vocació de servei i treball a favor de l’interès general, duu a terme activitats de caràcter social, educatiu, cultural, científic i mediambiental.
Amb la finalitat de continuar responent a les necessitats socials sense excloure ningú, l’Obra Social dissenya totes les pàgines del portal d’una manera accessible.
Per complir amb els requisits que marca la WAI, s’han aplicat els estàndards web a l’hora de construir les pàgines del portal, fent servir HTML per al contingut i CSS per a l’aparença.
A més, s’hi han introduït:
- Aplicacions i ajudes a la navegació.
- Avisos de finestres noves.
- Avisos de canvi de format.
- Ajudes per visualitzar els continguts.
- Augment i reducció de la mida de la lletra.
- Canvi dels colors de fons o text.
- Textos alternatius en les imatges.
- Enllaços clars i concisos perquè es puguin entendre fora de context.
- Adaptació de navegadors parlats.
- Vídeos accessibles amb subtitulació i amb contingut alternatiu.