Noves tecnologies i Internet. Un binomi pràcticament inseparable que ens fa estar constantment interconnectats amb el ciberespai. Aquest fet no passa desapercebut per als ciberdelinqüents, que pretenen valer-se de l'ús massiu i intensiu d'Internet com una oportunitat per poder dur a terme els seus atacs.
Aquest mes d'octubre, amb motiu del mes de la conscienciació en ciberseguretat (NCSAM, National CyberSecurity Awareness Month, en anglès), CaixaBank durà a terme diverses iniciatives que ajudaran tant els seus clients com la societat en general a saber quins riscos hi ha al ciberespai i quines bones pràctiques digitals es poden adoptar per minimitzar el risc de ser víctimes d'un ciberatac.
El factor humà, clau en els ciberatacs
El factor humà és clau en els ciberatacs. La clau de l'èxit dels ciberdelinqüents no passa únicament per l'ús de tecnologia cada cop més sofisticada, sinó que, realment, el veritable èxit són les tècniques d'engany que fan servir per poder dur a terme aquests atacs, que anomenem l'enginyeria social.
Encara que les eines informàtiques de seguretat, com ara el programari antimaliciós, són imprescindibles per ajudar a protegir-se davant d'un ciberatac, per si soles mai no són infal·libles al 100 %. Altres aspectes com ara l'actualització permanent dels nostres dispositius i les seves aplicacions, una protecció adequada de la nostra identitat digital o l'ús controlat de les connexions wifi són igualment importants. Fins i tot així, revisar amb la màxima atenció qualsevol missatge i no fer clic als annexos o enllaços davant la més mínima sospita —en definitiva, aplicar el sentit comú— suposen, sens dubte, la nostra millor defensa. Per això convé estar al dia dels riscos als quals ens enfrontem en el nostre dia a dia digital i saber com evitar-los.
CaixaBank i la cultura de ciberseguretat
Per a CaixaBank, la seguretat de les persones és el primer. Per aquest mateix motiu, fa temps que està treballant i implementant extensos continguts i programes de conscienciació sobre ciberseguretat per a tots els seus empleats, clients i la societat en general.
Iniciatives com ara el butlletí CaixaBankProtect NEWS, que envia als seus clients a través de correu electrònic cada trimestre, l'actualització permanent de l'apartat de Seguretat del nostre web i també la difusió de continguts a les xarxes socials o la participació i organització de conferències especialitzades, marquen una clara aposta de l'entitat per la cultura de seguretat.